Nieuws  
 

Het internationaal luxe lifestyle-merk BALR., opgericht in 2013 door Demy de Zeeuw, Juul Manders en Ralph de Geus, heeft zijn drie winkels in Amsterdam, Utrecht en Maasmechelen beveiligd. Dat deed de populaire retailer samen met Checkpoint Systems, wereldleider in dervingpreventie voor de retail. Comfort, uitstraling en merkbeleving van BALR. stonden hierbij voorop.

BALR. staat bekend om zijn hoogwaardige mode, reisproducten en accessoires voor mannen en vrouwen. Het in Nederland gevestigde merk heeft een compleet assortiment hoogwaardige items gecreëerd die inspireren om “the life of a BALR.” te beleven. De producten van BALR. zijn zeer populair bij hun doelgroep, jongeren onder de 24 en de sportieve jonge man / vrouw van boven de 35. Maar helaas zijn deze merkproducten ook zeer geliefd bij winkeldieven. Beveiliging is dus ook voor BALR. een belangrijk onderdeel in hun retail tak.

Retailers zoals BALR. investeren miljoenen in hun winkelconcept om shoppers naar hun winkel te trekken. Standaard elektronische artikelbeveiligingsantennes (EAS) passen niet in dat plaatje. Daarom heeft BALR. voor Checkpoint gekozen. De leider in dervingpreventie biedt de mogelijkheid het assortiment antennes aan te passen of zelfs een uniek ontwerp te maken m.b.v. het designerteam. Het team ontwerpt beveiligingsantennes met behulp van 3D-printers helemaal volgens het design van de winkel. Dat verbetert de winkelervaring van de shopper en gaat diefstal tegen.

BALR. heeft gekozen voor de Checkpoint Classic Street customised met het BALR. logo zodat het onderdeel is van de winkelentree. Hyperguard, een oplossing om professionele winkeldieven met rooftassen tegen te gaan, is in de antenne geïntegreerd. Voor het beveiligen van de producten in de winkel werkt BALR. met de luxe hardtags van Checkpoint’s merk Alpha High Theft Solutions. Het valt in eerste instantie niet direct op maar de winkels zijn zeer goed beveiligd tegen winkelcriminaliteit en dat is ook juist het doel. Het gaat op in het winkelconcept.

Naast het integreren van de beveiligingsoplossingen heeft Checkpoint ook additionele services verleend, zoals het trainen van het winkelpersoneel onder het “train de trainer” concept. Tijdens de trainingen wordt aandacht besteed aan voorkomen van winkelcriminaliteit maar ook hoe een hardtag op het kledingstuk moet worden aangebracht zodat de consument er geen hinder van ondervindt.


Plaats op:
Datum: 3 april 2019
Bron: Checkpoint Systems
Gerelateerde artikelen  
20-05-2019 Nieuws Checkpoint Systems vindt artikelbeveiligingsantenne opnieuw uit
20-06-2019 Nieuws Winkelcriminaliteit kost Nederlandse retail 2,4 miljard euro
08-04-2011 Nieuws Checkpoint Systems Benelux verhuist naar Terborg
12-04-2006 Nieuws Checkpoint lanceert nieuwe reeks antidiefstal antennes
30-10-2006 Nieuws RFID voor retail: Checkpoint Experience Day op 21 november
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2007 - 2019 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 0,8 seconden.